Articles i conferències per reflexionar
“Poesia d’ensenyar” Àgata Fàbregas entrevista a David Vilalta
David Vilalta, autor del llibre “Poesia d’Ensenyar. Testimoni d’un mestre enamorat de l’ofici ” (Ed. Graó), va destacar la diferència entre ens...
Llegir més
“Poesia ensenyar” de David Vilalta, un mestre enamorat de l’ofici
A partir d’experiències d’aula, David Vilalta reflexiona al llibre Poesia d’Ensenyar. Testimoni d’un mestre enamorat de l’ofici (Ed. Graó) sobr...
Llegir més
Visites entre centres per millorar l’aprenentatge
Preparar la recepció de visites al centre educatiu suposa, pel claustre que les organitza, un procés de reflexió profund. En relació amb els centres vi...
Llegir més
Grups internivell: és bona idea adoptar el model de l’escola rural?
La crisi sanitària ha marcat el retorn a les aules capgirant moltes de les dinàmiques de les escoles i instituts aquest curs 2020-21. Un dels aspectes qu...
Llegir més
Revista Magnet, el testimoni dels protagonistes del programa
Us proposem fer un tast de les diverses històries que hi ha darrere del programa Magnet, que marquen un abans i un després en aquests centres educatius. ...
Llegir més
‘Quan l’alcaldia lidera el canvi’ – Montse Poblet
Cada vegada són més els municipis que assumeixen un rol actiu en la millora educativa i la reducció de la segregació en els centres educatius. Diferent...
Llegir més
‘Famílies Magnet, famílies implicades’ – Carina Farreras
Per capgirar la situació de segregació escolar d’un centre educatiu és molt important que aquest tinguin famílies d’un perfil socioeconòmic mitjà...
Llegir més
‘La veu dels protagonistes’ – Laia Vicens
Quins canvis percep l’alumnat en el procés aprenentatge des que el seu centre és Magnet? Com aprèn? Té més ganes d’aprendre? Quin tipus de compet...
Llegir més
‘La magnètica atracció entre un centre i una institució’ – Víctor Saura
El programa Magnet promou l’aliança d’un centre educatiu amb una institució de referència en un camp del coneixement específic. Aquesta aliança pe...
Llegir més
‘Quan un equip docent es planteja iniciar un canvi’ – Jaume Carbonell
El programa Magnet s’adreça a aquells centres educatius que tenen una composició social desequilibrada respecte al seu territori de referència, i que ...
Llegir més
‘El dia a dia d’un centre segregat’ – Sergi Picazo
Quines característiques defineixen un centre segregat? Quins reptes planteja la segregació? Com afecta la composició social al dia a dia del centre? Com...
Llegir més
Què vol dir aprendre avui?
Video resum del diàleg "Què vol dir aprendre avui?" entre Joan Domènech, mestre i exdirector de l’Escola Fructuós Gelabert, i Betlem Cuesta, professo...
Llegir més
Treball per projectes…per a què?
Video resum de la taula rodona "Treball per projectes... per a què?", amb David Vilalta, mestre, formador de formadors i assessor del programa Magnet; Mar...
Llegir més
Combatre la segregació escolar: de l’amenaça a l’oportunitat
Catalunya es troba entre els 10 països amb més segregació dins la Unió Europea, segons dades de l’any 2015. Una situació que en els darrers quinze a...
Llegir més
Els espais de ciència en educació infantil, per Montserrat Pedreira
En aquest vídeo es recullen algunes orientacions i propostes per desenvolupar espais de ciència en educació infantil i cicle inicial, a través de les r...
Llegir més
Avaluar per aprendre, una reflexió de Neus Sanmartí
Es pot aprendre sense avaluar? Quin paper té l’alumnat en el procés d’avaluació? Però al final els mestres hem de posar notes. És una contradicc...
Llegir més
L’equip de formació magnet: una peça clau del programa – David Vilalta
Acompanyar un centre Magnet és una tasca complexa. Requereix: habilitats socials, resiliència, cert nivell d’expertesa en el coneixement del camp del p...
Llegir més
Segregacions escolars: una qüestió clau de justícia educativa i social
Article d'Aina Tarabini publicat a El diari de l'educació. No te'l perdis!...
Obrir enllaç
Quin rol juguen les famílies en la segregació escolar?
Llegiu aquest article interessant d'Aina Tarabini, professora de sociologia de l’educació a la UAB i col·laboradora del programa Magnet....
Obrir enllaç
Save the children demana al govern español mesures urgents per combatre la segregació educativa
Save the Children ha presentat l'informe "Mézclate conmigo", on denuncia la segregació en el sistema educatiu espanyol i planteja mesures per combatre-la...
Llegir més
El valor educatiu de comunicar
Resum de la 2a jornada d’intercanvi d’experiències del programa "Magnet. Aliances per a l’èxit educatiu", que es va realitzar al CaixaForum de Llei...
Llegir més
El centre que aprèn – Màrius Martínez
Vídeo de la conferència de Màrius Martínez a la 4a Jornada d'intercanvi d'experiències magnet sobre "El centre que aprèn", que es va realitzar el 28 ...
Llegir més
La segregació escolar: la gran assignatura pendent a Catalunya
La segregació escolar és un problema educatiu de primer ordre a Catalunya. Tenim indicadors preocupants que comprometen la igualació d’oportunitats. S...
Llegir més
Creactivity, activitats maker a l’aula – Cristina Simarro
Vídeo de la conferència de Cristina Simarro a la 3a Jornada d'intercanvi d'experiències magnet "Com eduquem el pensament científic?", que es va realitz...
Llegir més