‘Quan un equip docent es planteja iniciar un canvi’ – Jaume Carbonell
El programa Magnet s’adreça a aquells centres educatius que tenen una composició social desequilibrada respecte al seu territori de referència, i que compten amb un equip docent compromès amb el canvi i amb motivació per desenvolupar projectes d’innovació. L’objectiu és que al final del procés, aquests centres siguin més desitjats i ben valorats per les famílies del seu entorn i augmenti la demanda de preinscripció.
Per dur a terme aquest procés de transformació, és imprescindible el compromís de l’equip docent. Però com s’implica tot el claustre en la definició i en el desenvolupament del projecte? Quines són les palanques de canvi i els detonants que fan mobilitzar l’equip docent? Com es transforma un centre educatiu en centre magnet? Quin paper juga el lideratge educatiu i el compromís dels docents en aquesta transformació del centre educatiu? Com s’organitza el claustre?
Jaume Carbonell s’endinsa en aquest article al treball diari de l’equip docent de l’escola Montessori, l’Institut Nicolau Copèrnic i l’escola Samuntada, per explicar-nos com han viscut i viuen aquest procés transformador que els demana una implicació extra.
Aquest article forma part de la revista Aliances que capgiren la segregació des de la transformació educativa, que recull sis reportatges elaborats per Montse Poblet, Sergi Picazo, Carina Farreras, Víctor Saura, Jaume Carbonell i Laia Vicens, que ens apropen a les diverses històries que hi ha darrere del programa Magnet a través de la mirada i el testimoni de tots els agents implicats en unes aliances que busquen l’equitat educativa: els centres, els alumnes, les famílies, les institucions, el professorat i els ajuntaments.
Llegeix l’article.