La participació de l’Institut del Ter en el programa Magnet, amb l’aliança del Museu del Ter, li ha permès avançar en un enfocament globalitzat dels aprenentatges a partir del coneixement i la conservació del patrimoni natural, històric i cultural del riu.
L’alumnat i el professorat, gràcies al suport del Museu del Ter, han pogut treballar en la conservació i el manteniment d’un tram del riu i han desenvolupat activitats d’aprenentatge ambiental, però alhora aquest eix ha servit com a fil conductor en les diverses àrees d’aprenentatge.
Amb el projecte RestauraTer, l’alumnat col·labora en la restauració i documentació de peces museístiques. I projectes com el VimeTer han permès desenvolupar un projecte molt STEAM, on a partir del coneixement del passat històric del municipi i de les fibres naturals del bosc de ribera, l’alumnat ha dissenyat i construït una pèrgola per al camí d’accés a l’institut.
La vinculació dels continguts curriculars a l’entorn i a la realitat afavoreixen un aprenentatge profund i significatiu. L’alumnat pren consciència de la funcionalitat dels continguts, així com de la seva connexió amb altres àmbits educatius i de la vida quotidiana.