Els projectes artístics com a font d’aprenentatge competencial
El procés d’implantació del programa Magnet a l’Institut Moisès Broggi va començar el curs 2013-2014 i durant aquests anys s’ha anat estenent de manera molt positiva a tot el centre. Amb l’aliança del Museu d’Art Contemporani de Barcelona (MACBA), l’art és l’eix vertebrador de tots els projectes, amb l’objectiu d’estimular la creativitat dels estudiants i la seva capacitat crítica.
Els alumnes treballen a partir d’un centre d’interès, com ara el retrat o les estructures, i hi fan intervenir diverses matèries, treballant per projectes. En la primera etapa de l’ESO hi ha una implicació més gran d’assignatures lingüístiques i humanístiques, mentre que a tercer i quart de l’ESO tenen més pes les assignatures científiques.
També es potencia la creativitat de l’alumnat amb diverses activitats que proposa el MACBA, que desemboquen en disciplines artístiques com el teatre, la música i el cinema. Els alumnes aprenen de manera vivencial, posant l’èmfasi en les seves capacitats, habilitats i competències.
El centre organitza una exposició al febrer i una presentació de projectes artístics a final de curs, per mostrar tot aquest treball creatiu que relaciona art, ciència i llengua i que demostra l’èxit d’un programa educatiu que busca l’excel·lència.