groupEquip

David Vilalta

Formador Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya
David Vilalta

Mestre. Diplomat en Ciències Humanes. Màster en Recerca en Didàctica de les Matemàtiques i les Ciències de la Universitat Autònoma de Barcelona. Membre de l’equip ICE-UAB “Un enfocament global de l’aprenentatge”. Ha estat membre dels equips “La Cultura Matemàtica de les Persones”,  “L’ensenyament i aprenentatge de les CCEE a infantil i primària” i “Un enfocament global de l’aprenentatge” a l’associació de mestres Rosa Sensat.

Fundador i activista de l’ONG Mestres per Bòsnia. Educador en institucions de la Direcció General d’Atenció a la Infància. Mestre d’educació primària exercint tutories, l’especialitat d’Educació Física, la secretaria i cap d’estudis. Ha estat professor associat del Departament de Didàctica de les Matemàtiques i les Ciències Experimentals de la UAB.

Té experiència en formació permanent del professorat: del 2005 al 2017 ha après molt com a membre de la unitat de formació permanent de l’ICE de la UAB, participant en el disseny i la implementació d’accions com la creació de la Xarxa d’escoles de nova creació, la Xarxa d’escoles que aprenen, el Pla: Innovar per Aprendre o Mirades de mestres. Ha coordinat la secció “tema del curs” de la revista Guix (ed. Graó).  Autor d’articles sobre innovació educativa.

Va estar en comissió de servei del Departament d’Ensenyament per la posada en marxa i la coordinació de la formació del programa “Magnet: aliances per a l’èxit educatiu” impulsat per la Fundació Jaume Bofill, el Departament d’Ensenyament i l’ICE de la UAB. Actualment està jubilat, però continua col·laborant amb Magnet assessorant a l’escola Gabriel Castellà i Raich (Igualada).

Vinculació

account_balanceInstitucions

Institute of Space Sciences (ICE-CSIC)

L'Institut de Ciències de l’Espai pertany al Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC), que té com a objectiu desenvolupar i promoure la
Llegir més
local_libraryCentres educatius

Escola Gabriel Castellà i Raich

L’Escola Gabriel Castellà i Raich d’Igualada té un projecte que es marca com a objectiu la millora de les competències de l’alumnat per seguir apr
Llegir més

Contingut relacionat

L’Escola Gabriel Castellà cocrea projectes imant amb l’ICE-CSIC

L’Escola Gabriel Castellà d’Igualada ha iniciat el curs 2024-2025 amb una visita a la seu de l’Institut...
Llegir més

Presentació del llibre “Poesia d’Ensenyar” de David Vilalta

A partir d’experiències d’aula, David Vilalta reflexiona al llibre Poesia d’Ensenyar. Testimoni d’un mestre enamorat de l’ofici (Ed....
Llegir més

Aprendre fent tot tornant a la infància

L’Escola Miralletes a Barcelona va experimentar un canvi metodològic significatiu, creant l’Espai Tinkering, que ha permès...
Llegir més

Fins on es pot arribar ‘picant pedra’

Fa una dècada que l’Escola Samuntada va iniciar aliança amb l'ICP-Museu Miquel Crusafont, en un primer moment, i...
Llegir més

Ciència espacial a Igualada amb l’astronauta Pedro Duque i l’ICE-CSIC

Presentació del llibre "Viajes espaciales" amb Pedro Duque, birra científica inspirada en el pint of science (activitats...
Llegir més

Visites entre centres per millorar l’aprenentatge

Preparar la recepció de visites al centre educatiu suposa, pel claustre que les organitza, un procés...
Llegir més

L’Escola Gabriel Castellà presenta el Lab 2-6, un espai de ciència per a infants

La ciència és un dels motors de canvi i progrés i les primeres edats són el...
Llegir més

VÍDEO: Observació astronòmica per apropar la recerca a les aules

L'Escola Gabriel Castellà en aliança magnet amb l’Institut de Ciències de l’Espai (ICE-CSIC), va acostar l’astronomia a les famílies...
Llegir més

“Estar a Magnet ens ha permès conèixer el dia a dia d’una escola”

Oriol Ballesteros, departament de difusió i programació d’activitats del CosmoCaixa, fa balanç dels quatre anys d’aliança...
Llegir més

L’escola Gabriel Castellà apropa la ciència als infants d’Igualada

Activitats i tallers per apropar els coneixements científics i del sistema solar als infants d’un a...
Llegir més