groupEquip

Alejandro Montes

Assessor Magnet

Alejandro Montes és doctor en Sociologia per la Universitat Autònoma de Barcelona (2019) i actualment exerceix com a investigador postdoctoral en la Universitat Complutense de Madrid (UCM). Entre 2013 i 2020 va formar part del grup de recerca en Globalització, Educació i Polítiques Socials (GEPS-UAB) i des del 2018 fins al 2020 del Grup Interdisciplinari de Polítiques Educatives (GIPE).

Les línies de recerca en les quals desenvolupa la seva trajectòria acadèmica inclouen l’anàlisi de les desigualtats educatives (amb especial focus en les desigualtats per classe social), l’estudi de les trajectòries i les transicions educatives, l’anàlisi dels processos de segregació escolar, l’estudi dels processos d’èxit, fracàs i abandó escolar prematur i, finalment, el rol dels centres de noves oportunitats.

En el marc d’aquesta trajectòria ha tingut l’oportunitat de participar en diversos projectes competitius de recerca, tant a nivell internacional com nacional. Actualment està participant en el projecte europeu H2020 titulat “Pioneering policies and practices tackling educational inequalities in Europe (PIONEERED)”, coordinat per la Dra Susana Vázquez. Anteriorment va participar en diversos projectes on destaquen l’I+D “La construcció d’oportunitats educatives post-16. Una anàlisi de les transicions educatives postobligatòries en l’entorn urbà (EDUPOST16)”, dirigit per la Dr. Tarabini, i el projecte Erasmus+ “ECASS. European Cities Against School Segregation”, dirigit pel professor Xavier Bonal.

Finalment cal destacar que també ha participat en múltiples projectes de diagnosis i avaluació de programes socioeducatius. Actualment realitza l’avaluació del “Programa Magnet. Aliances per a l’èxit educatiu” (Fundació Jaume Bofill) i ha participat en altres encàrrecs com l’avaluació de la “Xarxa espanyola d’escoles de segones oportunitats” i del “Pla de xoc contra la segregació escolar” (Consorci d’Educació de Barcelona).

Contingut relacionat

Informe “Magnet: escenaris i condicions per combatre la segregació escolar”

Quins impactes té el programa Magnet en la millora de la composició social de les escoles?...
Llegir més

1000 docents reflexionen sobre com consolidar els canvis en la 7a Jornada Magnet

Uns 1000 docents han compartit un espai de trobada, d’intercanvi i de reflexió en la 7a...
Llegir més

Portes obertes per conèixer els centres Magnet

Escollir centre de primària o secundària per als fills és una decisió important i la visita...
Llegir més

Revista Magnet, el testimoni dels protagonistes del programa

Us proposem fer un tast de les diverses històries que hi ha darrere del programa Magnet,...
Llegir més

Informe ‘Les aliances magnet, innovació per combatre la segregació escolar’

Quins impactes té el programa Magnet en la millora de la composició social de les escoles?...
Llegir més