L’equip de formadors Magnet resignifica la tasca el claustre, aportant-li valor

Tags
  • aliances magnet
formació de formadors magnet

Va ser una de les conclusions de la sessió de formadors Magnet que va tenir lloc el passat 8 de juliol. Una trobada virtual per compartir l’estratègia del programa i compartir els aprenentatges de les persones formadores que enguany finalitzen el seu acompanyament als centres Magnet.

El rol de la persona formadora és clau per garantir l’èxit de les aliances Magnet que es desenvolupen entre els centres educatius i les institucions d’excel·lència. Les i els formadors col·laboren amb el partner, l’equip directiu de l’escola o institut i el claustre per generar un canvi profund en el programa pedagògic del centre perquè aquest sigui desitjat i així atraure famílies que permetin un equilibri en la seva composició.

Des de l’equip de coordinació Magnet, conscients del paper estratègic de les persones formadores, vàrem compartir els impactes assolits aquest curs 2019-21 i els reptes de futur del programa en una sessió virtual amb l’equip de formadors que acompanyen la transformació educativa dels centres. L’equip de coordinació Magnet va compartir l’estat de la nova convocatòria del programa per al curs 2020-21, que serà un dels principals eixos del curs vinent juntament amb la tasca d’aconseguir revertir la segregació escolar dels centres i instituts que en formen part.

Després de compartir la visió de futur del programa i els impactes assolits, va ser el torn d’analitzar els factors que tenen més incidència en l’èxit d’una aliança Magnet, tant per afavorir-lo com per inhibir-lo: administració, equip directiu i docent, partner, famílies i la comunicació del centre. La frase “una persona formadora no pot fer bé la seva feina si no vol saber-ho tot del programa Magnet” que va compartir un dels formadors resumeix la importància de tenir una visió global i estratègica de Magnet.

Tot seguir va ser el torn dels formadors i formadores Magnet que enguany acabaven els tres anys de formació i assessorament d’alguns centres i van compartir la intervenció de la que se sentien més orgullosos i els aprenentatges d’aquests tres cursos.

“Innovar és saber dir no. Renunciar per centrar-se en allò important” Pep Cullell, formador Magnet de l’escola Àgora (Girona) en aliança amb el Museu del Cinema.

“Jo em sento part de l’escola Joaquim Blume (Sabadell) i ells em consideren una més” Mariona Monterde, formadora del centre en aliança Magnet amb el Centre de Recerca Matemàtica (CRM).

Per fer un bon acompanyament com a formadora Magnet és important saber “llegir bé” el centre i el partner per tal que es complementin” Carme Pablo, formadora Magnet de l’escola Miralletes (Barcelona), en aliança amb el CosmoCaixa.

“Magnet m’ha canviat la vida, ha estat una experiència èpica” Frank Sabaté, formador Magnet de l’escola Montessori (Rubí) en aliança Magnet amb el CIM-UPC.

“En aquest temps com a formadora he après a fer propostes més obertes i confiar en les possibilitats dels altres” Victòria Carbó, formadora Magnet de l’Escola Tanit (Santa Coloma de Gramenet) en aliança amb l’ICM-CSIC.

“He après a no donar res per sabut, a compartir significats” Cristina Grifell, formadora Magnet de l’Institut del Ter (Manlleu) en aliança amb el Museu del Ter.

“És clau entendre l’institut per aportar llum als reptes que els suposa el projecte Magnet” Meritxell Monteys, formadora Magnet de l’Institut La Ribera en aliança amb la Universitat de Barcelona.

“Cal incloure la diversitat d’interessos i expectatives del claustre per avançar” Marta Simón, formadora Magnet a l’Institut Nicolau Copèrnic en aliança amb el Museu Nacional de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya (mNACTEC).