Portes obertes virtuals per conèixer els centres Magnet durant el confinament
Les escoles i instituts Magnet ofereixen portes obertes virtuals com alternativa a la suspensió de les jornades presencials a causa de les mesures de prevenció decretades pel Govern de la Generalitat per evitar el contagi i propagació de la COVID-19. Des del Departament d’Educació s’està treballant per adequar els processos de preinscripció i matriculació a les circumstàncies actuals.
El tancament dels centres i la conseqüent suspensió de les portes obertes presencials no ha aturat als equips docents de les escoles i instituts Magnet, que han compartit els seus projectes educatius als futurs alumnes i famílies a través de vídeos als seus webs i xarxes socials. Les direccions també han ofert la possibilitat de contactar-les mitjançant el correu electrònic del centre per a poder resoldre consultes.
Un d’aquests centres és l’escola La Guàrdia de Sant Vicenç dels Horts que ha elaborat una llista de preguntes i respostes amb tot el que no han pogut explicar en la jornada de portes obertes prevista pel passat 17 de març. Entre les 29 qüestions, n’hi ha de relacionades amb el projecte Magnet que l’escola realitza en aliança amb el Campus Baix Llobregat de la UPC Castelldefels, el període d’adaptació dels infants de P3 o l’oferta d’activitats extraescolars del centre.
També ha ofert portes obertes virtuals l’escola Sagarra de Barcelona, en aliança Magnet amb el MACBA, que a través del web del centre comparteix la informació del seu projecte per apropar una mica més l’escola a les famílies. Els projectes d’innovació, la metodologia, l’organització pedagògica, la participació de les famílies, l’espai de migdia, l’entorn del centre i un apartat amb preguntes freqüents són alguns dels aspectes en els que les famílies poden aprofundir mitjançant textos, fotos i vídeos.
L’escola Samuntada de Sabadell, en aliança Magnet amb el Parc Taulí, ha compartit al seu web unes portes obertes virtuals amb un vídeo i una presentació per mostrar la manera de fer i ser del centre. A més, ha posat a la disposició de les futures famílies l’adreça electrònica de l’escola per a resoldre dubtes o preguntes que els puguin sorgir.
L’institut Guillem Catà de Manresa ha preparat un apartat de portes obertes virtuals al seu web per explicar als futurs alumnes de secundària qui són, com treballen, l’aliança Magnet amb l’UPC Manresa, els seus projectes i l’AMPA. A partir d’una sèrie de vídeos, el centre mostra com estimula l’actitud científica dels alumnes i aprofundeix en els seus coneixements de l’àmbit científico-tecnològic.
Un altre institut que ha optat per mostrar-se virtualment és La Ribera de Montcada i Reixac, en aliança Magnet amb la UB. El centre ens proposa un viatge virtual des de casa per conèixer i connectar amb el que la Ribera és i descobrir els detalls de l’institut i, l’equip directiu a través de vídeos, una secció de preguntes freqüents i els testimonis d’antics alumnes i alumnes actuals.
Aquestes són només tres de les moltes iniciatives engegades per escoles i instituts Magnet que mostren com la situació de tancament dels centres ha esdevingut una oportunitat per repensar la seva forma de comunicar. La presència al web i a les xarxes socials ha estat la forma de comunicar-se i mantenir el contacte amb la comunitat educativa.