Mapping, un projecte STEAM inclusiu i transversal

Tags
  • aliances magnet
Mapping Guillem Catà B46

El projecte STEAM de l’Institut Guillem Catà, fruit de l’aliança Magnet amb la UPC Manresa, protagonitza un article a la Revista Catalana de Pedagogia Vol. 23 (2023): Les tecnologies digitals en les noves ecologies de l’aprenentatge.

Resum de l’article

L’any 2022, a Manresa es va realitzar la primera edició de la Mobile Week amb l’objectiu d’apropar les tecnologies digitals a la ciutat. Des de l’Institut Guillem Catà, a partir del projecte «Magnet-UPC», es va proposar de participar-hi fent la projecció d’un mapping a la façana del centre cultural més gran de la ciutat, el Casino, situat al passeig de Pere III. Així, el dia 6 de maig es va poder dur a la pràctica fruit d’un treball amb l’alumnat de segon d’ESO des de les optatives de robòtica, de visual i plàstica i també de música.

Per a l’alumnat de segon d’ESO l’objectiu era fomentar la creativitat mitjançant tecnologies digitals. Metodològicament, es va seguir el treball conjunt STEAM (science, technology, engineering, arts and mathematics), que implica un treball cooperatiu des de diferents disciplines. El resultat ha estat un exercici rodó que ens ha permès explorar nous terrenys de la creativitat i l’aplicació tecnològica, i que ha repercutit clarament no només en l’entorn immediat de l’Institut sinó a tota la ciutat de Manresa. En conclusió, l’exercici ha esdevingut un veritable estímul a la creació i la recerca entre nois i noies que no en tenien pas experiències prèvies. I és per aquest motiu que ja estan pensant de repetir-ho el curs vinent.