El Centre d’Estudis del Mar (CEM) de Sitges és un equipament d’educació ambiental de la Diputació de Barcelona que treballa per divulgar i conservar els valors dels ecosistemes marins, sensibilitzant a la ciutadania en el context d’emergència climàtica i de crisi de biodiversitat actuals. Creat el 1983, és el primer centre d’educació ambiental marina de l’estat i amb els seus més de 40 anys manté l’objectiu de sensibilitzar els més de 12.000 visitants anuals en el context d’emergència climàtica i de crisi de biodiversitat.
Amb la seva alinça amb l’escola L’Aragai de Vilanova, el CEM es proposa abordar els reptes que afronta l’entorn marí, des de la presència d’espècies invasores o de plàstics i microplàstics, fins als reptes del sector de la pesca. “Volem aportar el nostre granet de sorra perquè nens i nenes tinguin més curiositat, es facin més preguntes”.
