Neus Banqué Martínez
El propòsit de l’educació és ensenyar a pensar, no què pensar. John Dewey

Professora del Departament de Didàctica de la Matemàtica i les Ciències Experimental de la Facultat d’Educació de la UAB. És doctora en didàctica de les Ciències i les Matemàtiques per la UAB, i de formació inicial Mestra d’Educació Infantil i Psicopedagoga.
Té experiència com a formadora de mestres en l’àmbit de l’Educació Científica i l’Educació per a la Sostenibilitat, tant en l’àmbit de formació inicial com de formació permanent. Així com en l’àmbit de la millora de la pràctica educativa, amb l’acompanyament a professionals i institucions de l’àmbit educatiu (escoles, museus, administracions, etc.).
L’apassiona la docència i la petita infància, i això l’ha portat a participar com a docent i assessora en el disseny, planificació, implementació i avaluació de projectes educatius vinculats a l’Educació Científica i l’Educació per la Sostenibilitat, en el marc de la spin-off Rizoma Educació Transferència, de la UAB.
Ha desenvolupat projectes d’innovació curricular i de recerca, i ha participat com a tècnica de recerca de l’avaluació qualitativa del projecte Suport Educatiu de la Fundació Bofill. Actualment, acompanya la transformació educativa de l’Escola Poveda (Barcelona) en aliança amb l’IDAEA-CSIC.