Els centres Magnet reivindiquen el rol de la dona en la ciència

Tags
  • aliances magnet
  • dona i ciència

L’efemèride del Dia Internacional de la Dona i la Nena en la Ciència, que es commemora cada 11 de febrer, vol afavorir la presència de les dones i les nenes en l’àmbit tecnològic i científic i va ser escollida per Nacions Unides l’any 2015. En aquest context, diversos centres Magnet i els seus partners ho han celebrat amb iniciatives i propostes educatives per visibilitzar el rol de la dona en la ciència.

L’alumnat de l’institut Nicolau Copèrnic (Terrassa), en aliança magnet amb el mNACTEC, va elaborar una taula periòdica protagonitzada per dones científiques. Amb l’objectiu de fer visible les aportacions de les dones en l’àmbit científic, l’alumnat ha exposat la taula periòdica en un dels passadissos del centre. També va organitzar diverses exposicions l’Institut Moisès Broggi, en aliança amb el MACBA, que es va unir a la celebració organitzant una exposició sota l’etiqueta #NoMoreMatiladas i creant una taula periòdica de dones científiques.

L’Institut Guillem Catà (Manresa), en aliança magnet amb la UPC de Manresa, va participar en una taula rodona virtual amb noies enginyeres de la universitat. La conferència s’emmarca en el projecte “Dona i Ciència” que treballen conjuntament. L’escola Marià Fortuny de Reus, en aliança Magnet amb l’ETSA i el COAC, ho va celebrar amb una xerrada amb l’Anna Carreras, científica de la URL, dins els programa #100tífiques.

L’escola Tanit, en aliança Magnet amb l’Institut de Ciències del Mar (ICM-CSIC), ha practicat en el concurs de dibuixos que va impulsar el seu partner, per ilustrar com s’imaginaven a les dones que fan possible la recerca marina. Per la seva banda, l’escola Montessori (Rubí), en aliança magnet amb el CIM-UPC, va treballar múltiples activitats sobre la importància de les vocacions científiques en les nenes, dins el projecte que tenen sobre les steam enfocades desde la perspectiva de gènere.

Els centre Magnet estan convençuts que el pensament científic dota als infants del bagatge suficient per cercar evidències que els permeten establir comparacions quan s’argumenta i alhora els aporta una actitud indagadora, inherent a tot acte creatiu.