Quines característiques defineixen un centre segregat? Quins reptes planteja la segregació? Com afecta la composició social al dia a dia del centre? Com ho viu l’equip docent? Com afecta la composició del grup el seu èxit escolar? Com podem equilibrar la composició social dels centres educatius?
El periodista Sergi Picazo posa la seva mirada sensible a quatre centres Magnet que expliquen com és el seu dia a dia, com treballen des del centre i a través del programa Magnet per “reconstruir-se”, amb entrebancs, però amb il·lusió i molt d’esforç.
Aquest article forma part de la revista Aliances que capgiren la segregació des de la transformació educativa, que recull sis reportatges elaborats per Montse Poblet, Sergi Picazo, Carina Farreras, Víctor Saura, Jaume Carbonell i Laia Vicens, que ens apropen a les diverses històries que hi ha darrere del programa Magnet a través de la mirada i el testimoni de tots els agents implicats en unes aliances que busquen l’equitat educativa: els centres, els alumnes, les famílies, les institucions, el professorat i els ajuntaments.
Llegeix l’article.