El cas de les magnet schools

Tags

    Les aliances amb institucions poden millorar l’excel·lència i l’equitat educatives. Què hem après d’aquesta experiència dels Estats Units?

    Què són les magnet schools? Quin impacte han tingut als Estats Units i quins reptes afronten actualment? Quines són les oportunitats i els riscos de l’aplicació d’aquesta proposta en el context català? En quina mesura pot ajudar a reduir la segregació escolar i afavorir una composició social més equilibrada als centres educatius? L’aliança amb institucions d’excel·lència pot afavorir la capacitat d’atracció dels centres educatius? Com es transforma un centre educatiu en centre magnet? Pot ser la innovació pedagògica un element d’atracció per a les famílies? En quina mesura les institucions catalanes es poden corresponsabilitzar en un programa d’aquest tipus?

    Podeu trobar la resposta a totes aquestes preguntes i reflexions, a través d’aquests dos materials:

    Informe

    “Les escoles magnet. Una aposta per l’excel·lència i l’equitat”

    Informe d’Aina Tarabini, editat per la Fundació Jaume Bofill, sobre l’experiència de les magnet schools americanes, i anàlisi dels riscos i les potencialitats de la seva aplicació al nostre país. Un programa d’aquest tipus podria ajudar a fomentar l’excel·lència educativa a Catalunya, una excel·lència al servei de l’equitat.

    Descarrega el pdf.

     

    Vídeo síntesi de l’Aula Bofill

    Les escoles magnet: poden les aliances amb institucions millorar l’excel.lència i l’equitat educatives?”

    Hi intervenen: Aina Tarabini, professora del Departament de Sociologia de la UAB, membre dels grups de recerca GEPS i GIPE; David Vilalta, mestre, membre de la Unitat de Formació de l’ICE de la UAB i coordinador de l’equip d’assessors del programa “Magnet. Aliances per a l’èxit educatiu”; Lluís Vallvé, tècnic d’educació del Consorci d’Educació de Barcelona.