Com les escoles i instituts Magnet podem ser notícia?

Tags
  • aliances manget

La comunicació és un dels vectors que determinen l’èxit del programa Magnet, compartir el projecte d’innovació amb l’entorn ajuda als centres a situar-se com a referent educatiu i recuperar la capacitat d’atraure a les famílies de l’entorn. Per conèixer com relacionar-se amb els mitjans de comunicació, la periodista de TV3 Àgata Fàbregas va compartir amb els centres Magnet com poden ser notícia i va parlar de les tendències en temes educatius als mitjans de comunicació, la importància del context informatiu o què busquen els mitjans quan entren a una escola o institut.

L’educació és i ha de ser notícia cada dia, va manifestar Fàbregas, que va catagoritzar en cinc els moments en els que les escoles i instituts poden esdevenir protagonistes de l’actualitat informativa:

  1. Canvis legislatius: Lleis o decrets que afecten al dia a dia dels centres. La nova llei d’educació, el decret d’admissions, el decret de l’escola inclusiva o el decret de concerts. Exemple: Posar-se les piles contra la segregació escolar: l’exemple de Terrassa
  2. Mobilitzacions: Vagues, protestes sindicals, protestes d’estudiants o queixes de determinats col·lectius. Exemple: Les TEEI, preocupades per la convocatòria d’oposicions
  3. Temes educatius: Canvis en el sistema de qualificació, desapareixen les notes numèriques, l’ús del mòbil a l’aula o escoles per sobre la ràtio. Exemple: Escoles i instituts sobreocupats a l’Hospitalet de Llobregat
  4. Projectes d’èxit i reconeixements: Educació emocional per combatre el bullying, escoles Premi del Cercle d’economia: la Joaquim Ruyra de l’Hospitalet, la Crespinell de Terrassa, la Octavio Paz de Barcelona… artistes residents a l’escola, compositors a l’aula. Exemple: Espai C, artistes residents en escoles
  5. Anècdotes i casualitats: Mestres, mascaretes i afonia, comiat de sisè tot i la pandèmia, mètodes per estudiar matemàtiques. Exemple: Mestres més afònics per l’ús de la mascareta

“L’escola ha d’estar oberta als mitjans de comunicació”, va recomanar Fàbregas als docents dels centres Magnet que van assistir a la trobada virtual amb la periodista. La relació entre mitjans i centres, el perdre la por a les càmeres i tenir els drets d’imatges actualitzats van ser alguns dels consells que els va donar.