Com començar una aliança Magnet? Primera trobada a l’escola

Tags
  • aliances magnet
  • cim
  • montessori

El programa Magnet proposa una relació de partenariat entre un centre educatiu i una institució de referència en un àmbit de coneixement. Mitjançant l’aliança es pretén assolir un objectiu fonamental: desplegar un projecte educatiu de qualitat que sigui atractiu per a les famílies, que esdevingui un referent en el territori i, al mateix temps, que contribueixi a millorar l’èxit acadèmic de l’alumnat.

A partir d’un eix vertebrador relacionat amb l’àmbit de coneixement de la institució, s’articula i es desenvolupa un projecte d’innovació compartit. És per això que ambdues parts han de col·laborar, establir els acords i realitzar les accions necessàries per impulsar el projecte. Només és possible portar a la pràctica una iniciativa educativa d’aquestes característiques de forma cooperativa; per tant, resulta imprescindible construir un vincle sòlid i propiciar una relació fluida entre les dues parts. Però per on començar?

Primera trobada de l’escola Montessori de Rubí i el seu partner

En aquest vídeo es presenta el cas de l’inici de l’aliança entre l’escola Montessori de Rubí i el CIM UPC. Aquesta escola i aquesta institució estan a punt de començar una aliança que durarà 4 anys, i que permetrà a l’escola Montessori desenvolupar un projecte innovador basat en els processos de fabricació i creació (maker) a partir del coneixement del CIM UPC.

Després d’haver fet una primera trobada en un dels ateneus de fabricació que gestiona el CIM UPC, els dos equips professionals (escola i institució) van fer una sessió de treball a l’escola.

Els objectius d’aquesta primera trobada del centre educatiu amb la institució són:

  • Afavorir el coneixement mutu i la sintonia entre els agents.
  • Definir conjuntament els objectius dels propers tres anys.
  • Generar desig vers la proposta de col·laboració.

Per tal d’afavorir el coneixement mutu i generar una relació de reciprocitat, la proposta és que es duguin a terme dues trobades inicials, una a les instal·lacions del partner i l’altra a les del centre educatiu.